5.2.16

Gátizom torna fontossága

Franciaországban 10 alkalmas gátizomtornát támogat a tb. Ennek a fontossága felbecsülhetetlen. Az első terhesség után nem foglalkoztam ezzel a kérdéssel, hiszen Magyarországon nem sok mindent lehetett anno erről hallani. Maximum a Kriston féle tornáról, de az is azért mert a barátnőm gyógytornász. 
A második terhesség után sok anyukától hallottam, hogy nagyon jó hatással van a torna a gátizomra és hogy mennyire fontos a későbbiekben, például a vizeletcsepegés megelőzésében. Szóval nem hezitáltam most sem a harmadik terhesség után és elmentem a legközelebbi gyógytornászhoz az ingyenes 10 alkalmas fél órás tornákra.














A 30 perc alatt ezzel a szondával számítógépen keresztül érzékeli a gép a gátizom gyakorlatok hatékonyságát. Különböző gyakorlatok vannak amiket odahaza is lehet gyakorolni. sőt javasolják is! 

Remélem Magyarországon is hamarosan eljutunk oda ahol itt tartanak!! 
Addig is minden szülő és nem szülő nőt bátorítok arra, hogy ne banalizálják el a gátizom fontosságát, mert rengeteg nő szenved vizelet visszatartási problémákkal körülöttem és fogalmuk sincs, hogy mindez gyógytornával kiküszöbölhető lenne!