25.3.11

Donga lábakról

Márk donga lábakkal született. Eddig azt sem tudtam ez a kifejezés konkrétan mit jelent.
A nevén sem tudtam nevezni, hogy miért áll olyan furcsán a lábfeje Márknak.
A kórházi gyógytornász mondta, hogy kezelni kell a lábait Márknak, mert nem állnak normális pozícióban.
Teljes volt bennem a pánik, és gyorsan rákérdeztem, műtétről ugye nincs szó... (mosolygott, de én honnan tudhattam volna, hogy a lábfejet nem műtik)

Szóval donga láb: magzati korban a pocakban úgy helyezkedik el a baba, hogy a lábait nem tudja a megfelelő pozícióba helyezni (emiatt éreztem folyamatosan, hogy oldalt "kapirgál" a lábával). Tehát be volt szorulva a lába, így a lábfeje nem egyenesen, hanem befordulva volt.

Jelenleg házhoz jön egy gyógytornász, aki az első alkalommal megmutatta, hogy milyen kötést kell felrakni a lábára, hogy lábfeje a helyes pozíciót vegye fel. Így egy hónapig folyamatosan jön és kontrollálja a láb állását. Én pedig szorgalmasan kötözgetem a lábait.